כולנו אוהבים לקנות באינטרנט. אין כמו הריגוש של קבלת ההודעה המיוחלת ״דבר דואר ממתין לכם בסניף הקרוב לביתכם…״. נתוני שנת 2018 מראים כי השוק הישראלי מוערך בכ 16 מיליארד ש״ח של קניות באינטרנט. בתור בעל חנות בישראל, איך תוכל לזנק פנימה אל תוך שוק המסחר הדיגיטלי ולקבל את הנתח שלך מהעוגה? כדי להשיג מטרה זו, נרצה להנגיש את בית העסק שלנו לכמה שיותר לקוחות פוטנציאלים, ומה דרך טובה יותר לעשות זו מאשר הקמת חנות אינטרנטית עבור העסק שלך.

 

 

חנות און-ליין, איך זה עובד?

כולנו מכירים את eBay ו AliExpress. אלו הן כמובן זירות המסחר החזקות ביותר בעולם האינטרנט. למרות התקציב האסטרונומי שחברות אלו מוציאות על פיתוח פלטפורמת המסחר שלהן ופרסום ברחבי האינטרנט, חנות אינטרנטית עבור העסק שלך יכולה לטפס גבוה ולגרוף הכנסות מכובדות עבורך. על מנת שנוכל להתברג כמתחרים ראויים מול שאר החנויות הקיימות, נאלץ לשים דגש על מספר היבטים חיוניים בהקמת החנות שלנו – נוחות השימוש, חווית הקניה ולבסוף, פרסום נכון של החנות החדשה שלנו ברחבי האינטרנט. כאשר אנו מקימים חנות אינטרנטית עבור לקוחותינו, נוודא כי זאת מכילה את מירב הפיצ׳רים (מאפיינים) שיסייעו למקסם את חווית הקניה עבור לקוחותיהם הפוטנציאלים, החל מניהול מוצרים ומלאי, הגדרת שיטות משלוח, יצירת קופונים לפרסום מבצעים שונים ואף סינון תוצאות נוח וידידותי שיכוון את הגולש למוצר המבוקש בקלות וביעילות.

 

הקמת חנות אינטרנטית, איפה מתחילים?

הקמת חנות אינטרנטית חדשה אינה משימה פשוטה, אך עם זאת, ננסה לפרט ולהסביר מהם השלבים שצוות הפיתוח שלנו עובר עם כל אחד מלקוחותינו כדי להגיע למטרה. ראשית, נתחיל בשאילת השאלות והסקת מסקנות מהן נוכל ליצור איפיון ראשוני של החנות הוירטואלית. מיהו קהל היעד שלנו? אילו סוגי מוצרים נרצה לשווק? מהן הציפיות שלנו מהמוצר הסופי? כל אחת משאלות אלו יעזרו לנו לעצב את החנות החדשה באופן יחודי עבורינו ועבור לקוחותינו.

לאחר איפיון המוצר, נעבור לעיצוב ואיפיון חווית משתמש. צוות המעצבים יקבל ממנהל הפרויקט את האיפיון אשר יצרנו עם הלקוח. לאחר מחקר השוק וסיעור מוחות מעמיק בין חברי הצוות, יתחילו במלאכת עיצוב החנות הוירטואלית. בכל שלב בדרך, יעדכן צוות המעצבים את הלקוח ומנהל הפרויקט, זאת על מנת שיוכלו להביע את דעתם ואף לתת הערות בונות שיוכלו לכוון את עיצוב המוצר למקום הרצוי.

סיימנו את העיצוב בשעה טובה, השלב הבא הוא המאתגר ביותר, הוא כמובן שלב הפיתוח. ישנו מספר רב של טכנולוגיות שונות בהן יוכל להיעזר הצוות בפיתוח החנות. בחירת הטכנולוגיה הנכונה מתבססת בעיקר על איפיון המוצר אל מול הלקוח ותלויה ביכולות המערכת אותן ביקש הלקוח. חשוב לציין כי היכולות שהוזכרו לעי״ל (ניהול מלאי, קופונים, שיטות משלוח וכו׳) הן יכולות בסיסיות שאותן יקבל כל לקוח במערכת הניהול שלו אך בקשות מיוחדות נוספות המותאמות אישית לצורכי הלקוח עלולות לייקר את עלות הפרויקט במקצת.

הגענו לישורת האחרונה, סיימנו לאפיין, לעצב ולפתח את המוצר וכל שנשאר לעשות הוא להעלות את החנות החדשה שלנו לאויר העולם. בשלב זה, נעביר את הלקוח קורס מזורז בשימוש במערכת, החל מהוספת מוצרים ועדכון מלאי ועד ליצירת שיטות משלוח וטיפול בכרטיסי לקוח. ברגע שנרגיש מוכנים נפשית ומקצועית, נרכוש דומיין חדש (שם אתר, google.co.il לדוגמא) לעסק שלנו ונחבר את כל הקצוות שנותרו כדי שהעולם הדיגיטלי יכיר בנו.

 

סיימנו. נכון?

חלק גדול מבעלי העסקים סמוך ובטוח שזוהי נקודת הסיום, חושבים לעצמם ש״בניתי חנות מדהימה, עכשיו רק ניתן לייקום לעשות את שלו ונראה את הכסף זורם״. במידה וגם אתם מרגישים כך אז תרשו לנו לציין כי זו רק ההתחלה. אמנם החנות החדשה שלנו נראית מדהים, עובדת מעולה ועולה על כל ציפיותינו, אך ללא קידום דיגיטלי אף אחד לא יכיר אותה. הקידום הדיגיטלי גורם למנועי החיפוש השונים (Google, Bing, וכו׳) להכיר אותנו ולקדם אותנו בלוח התוצאות. אך מנועי החיפוש זה לא הסוף, מה בנוגע לפרסום ברשתות החברתיות? רשימת תפוצה של מבצעים ללקוחות רלוונטים? קישורים שונים מרחבי הרשת שיתנו לנו קפיצת מדרגה בתחילת הדרך? יכול להיות שכבר הקמתם עמוד בפייסבוק ואפילו כבר התחלתם לפרסם באינסטגרם את החנות החדשה שלכם, אך עבודת הקידום מצריכה מאמץ יום יומי, שעות רבות של מחקר על המתחרים שלנו בשוק, על המוצרים המבוקשים ביותר, על קידום במנועי החיפוש השונים ועוד מגוון שיפורים שיגרמו לחנות שלנו לבלוט. נוכל להמליץ בחום לאמץ לחיקכם צוות קידום דיגיטלי מקצועי, תנו להם לשבור את הראש בכל הנוגע לפרסום העסק שלכם בזמן שאתם תטפלו בלקוחות החדשים, הזמנות, מלאי ועניינים ניהוליים שוטפים.

 

חנות אינטרנטית, כמה זה עולה?

הקמת חנות אינטרנטית עבור העסק שלכם היא לא סיפור כל כך יקר. נכון, זה קצת ״כבד״ לרובנו אך חשוב לציין כי זוהי הוצאה חד פעמית. חנות בעלת מאפיינים מוכרים כמו ניהול מוצרים, ניהול הזמנות, קופונים, שיטות משלוח שונות, ניהול לקוחות ותשלומים, תעלה לרוב בין 7,500 ל 15,000 ש״ח, מחיר זה משתנה בהתאם לדרישות העיצוב, כמות הפיצ׳רים, יכולות מיוחדות לבקשת בעל העסק ועוד מספר פרמטרים שונים שיוכלו להוזיל או לייקר את עלות הפרויקט. במידה והחלטתם לקחת צוות קידום דיגיטלי מקצועי, תאלצו לשלם סכום קבוע מראש על בסיס חודשי עבור עבודת הפרסום וקידום החנות.

 

לסיכום

לבעלי עסקים קטנים וגדולים קשה לשרוד במדינת ישראל ללא נוכחות בעולם האינטרנט. חנות אינטרנטית היא פיתרון מצוין המציג פוטנציאל עצום של לקוחות ברחבי הרשת לשלל המוצרים בחנות שלכם. אם בכוונתכם להיכנס לתחום המסחר הדיגיטלי, אנו בחברת Site Me Up נשמח לספק את כל המידע הדרוש והצעת מחיר אטרקטיבית שתשכנע אתכם לצאת לדרך. קבעו עוד היום פגישת ייעוץ חינם!